PenCinTA TegaR

SIMPANAN UNTUK PTPTN

Thursday 12 July 2012

MANIFESTO PALSU MACAM BABI





Manifesto . Perkataan untuk hari ini . Kenapa aku berkata tentang itu ? sebab mungkin pilihanraya tak lama lagi kan berlangsung ? Aaah pergi mampus ok?! Aku malas nak ambil tahu , tapi sebagai rakyat Malaysia aku akan pergi untuk hari itu , hari pilihanraya . Aku sokong apa ? Aku sokong apa yang aku sokong lah , bukannya terpengaruh dengan mana-mana pihak. Semua itu bullshit sahaja . Susah nak berpendirian dalam sesuatu hal ini begitu juga dengan diri aku berkaitan blog ini .

Aku baru je tukarkan nama blog ini kepada yang lebih professional i think. Bukan lagi tikitaka cinta sebab aku mungkin tiada kebebasan untuk menulis apa yang aku mahu tulis . Sekarang aku akan namakan blog ini sebagai BLOG BEBAS BUKAN TERBABAS. 

Ini lebih elok daripada sebelumnya . Bagi yang tak pernah nak tahu siapa aku , tak perlulah tahu . Korang baca je apa yang tersebar dalam blog aku ini . Aku bukan seorang pengikut ajaran sesat yang nak jatuhkan kerajaan yang sedia ada , jauh lagi stalker yang entah apa-apa yang ada dalam Facebook . Aku cuba tak kacau hidup sesiapa pun. Baiklah kita mulakan semula dengan perkataan yang aku sebutkan pada mula tadi. Manifesto . 

Kita biasa dengar tentang manifesto pilihanraya kan ? pernah tak korang dengar manifesto yang pernah mak ayah korang tujukan untuk korang ? Jarang benar kita dengar kan ? Tapi ianya wujud. Yup sekali lagi aku nak katakan yang ianya wujud. Manifesto daripada ibu bapa buat anak-anaknya . Mereka ada berjanji kepada kita untuk menjadikan kita bahagia , gembira dan sentiasa tersenyum walaupun mereka bersusah payah untuk kita. Manifesto yang biasa kita dengar ialah 'ayah akan jaga kau sampai bila-bila' . 

Okay itu cukup . 



Babi . Babi . Babi .





Itu haiwan yang paling babi . kejap ! Kenapa perkataan Babi tu disinonimkan dalam perdebatan bila ada je nak mencarut . Mungkin orang islam sahaja yang sebut nama binatang tu , maksud yang lebih mendalam ialah orang islam yang ada di Malaysia . Kalau ada hati yang baik tu , mungkin mereka tak sebut . Tapi kalau dah terbiasa tu perkataan Babi dah sebati dalam diri . Aku sendiri pun kadang-kadang gelarkan jugak BABI itu sebagai babi . Contohnya macam ada yang buat salah pada kita , kita cakap BABI . Okay taknak tulis caps lock untuk babi . Nanti dia baca ni rasa glamer pula . Aku bukan nak cakap kat sesiapa cuma aku nak share kan je kat pembaca semua .

Babi itu haiwan . Haiwan itu makhluk tuhan . Kenapa tuhan ciptakan makhluk yang bernama babi ini ? Setiap kejadian ada hikmahnya . Babi ada hikmah gak ke ? Baiklah kalau takde babi apa yang boleh kita cakap bila nak mencarut ? hurm , macam-macam kan ? Tetapi babi lah yang paling popular . Sebab apa ? Sebab babi adalah babi . Babi betul !

Okay aku tak nak bagi pembaca di sini rasa macam babi bila baca entry yang terbaru ni . Kadang-kadang apa perkaitan tajuk babi ni dengan cinta ? Hurm , ada kaitan nya . baru kejap tadi aku ada terbaca status member facebook aku ni . CINTA BABI , TAKNAK BERCINTA LAGI . Okay , makhluk itu adalah wanita . Mungkin beliau sangat tertekan kerana banyak lelaki yang mencintainya persis perangai macam babi . Bukan salah dia dapat ex-ex yang macam tu . Bukan salah takdir juga dia dapat pakwe-pakwe yang macam tu , itu semua sebab ada binatang babi kan dunia ini . Faham tak maksud aku ? Tak faham ? Aduh sungguh babi betullah siapa yang tak faham , opsss terlebih jujur pulak .

Aku tak takut dikecam sebab menulis perkataan babi dalam blog aku , mungkin nanti ada yang ingin blok aku cuma bukan masa sekarang ini , sebab perkataan babi wujud dalam Kamus dewan . Bukan perkataan yang aku curi dari mana-mana negara pun . Kalau Indonesia sendiri nak kata yang perkataan babi ini dari negara diorang , ada apahal ? Pergi babi lah . Yang paling menraik hati aku dalam maksud babi ini ialah


BABI = VAVI = VIVA . 




Erk , jangan saman aku !


Apa pula persamaan babi dengan manifesto yang aku inginkan kepada pembaca sekalian ? Korang mesti tak faham kan ? baiklah inilah perkaitannya , bila seseorang itu tidak menepati manifesto yang ingin orang inginkan , bukankah orang yang menunggu ini rasa macam babi je .Memang babi kalau kau buat manifesto macam tu tapi tak lunaskan !


okay cukuplah aku bermukadimah di sini . Nanti apabila aku rajin nak menulis aku tulis , aku bukan nak jadi blogger glamour . Aku menulis kerana minat dan inginkan nyatakan apa yang aku inginkan . Byeee!


No comments:

++++-----++++