PenCinTA TegaR

SIMPANAN UNTUK PTPTN

Monday 16 July 2012

BILA DAH GAGAL....

Apa rasanya kalau apa yang kita inginkan tak dapat ? Rasa sakit hati atau pasrah sahaja dengan ketentuan takdir ? Tidak bagiku . Dulu aku GAGAL , sekarang aku semakin GAGAL . Dulu kuat main , sekarang banyak berangan . Hey susah nak bagi motivasi kat diri sendiri kecuali bila kita teringat kat orang yang kita sayang macam mak ayah kita yang berusaha mendidik kita sampai masuk Universiti . Ingat senang ke nak masuk universiti ? Bila tengok budak-budak lain dapat pointer yang gempak rasa berbangga je , hanya tersenyum . Kadng-kadang tergelak sesorang pun ada . Tapi bila result kita sendiri ?? Hurmm , hanya mampu meratap .



Dulu bila kita tengok result orang lain teruk , kita anggap yang mereka gagal untuk belajar dengan betul . Tapi bila kita tengok sendiri result kita yang teruk . Ishhh , macam mana aku nak teruskan belajar ni ? tenang beb tenang ! Semuanya not impossible . Kena tukar cara study , itu yang penting .

Dulu time aku diploma , aku akan sediakan diri aku untuk exam . Bila tiba waktunya nak exam aku belajar . Itu cara yang senang kan ? Tapi bila degree lain je jadinya , PEMALAS yang amat sangat . tak tahu lah nak jadi apa . Banyak berangan ke arah yang lain ketika study . Tak boleh nak fokus apa yang kita sedang belajar . 



Pointer semester ini paling teruk dalam hidup aku , dan ini adalah first time aku tak study di library ketika exam . Ada kaitan ke ? entahlah aku sendiri pun keliru juga dengan kenyataan yang macam ni . Semester lepas aku pergi library tapi takde lah hardcore macam diploma dulu . Kadang-kadang terfikir kenapa aku tak teruskan apa yang aku dah buat ketika diploma dulu ? 

Masa diploma time aku kat library memang aku rajin sangat , terlalu rajin . Hishh time degree jadi pemalas , kenapa ? Ambil mudah sangat kot . Baiklah macam-amacam azam yang kadang-kadang kita bangkitkan sejak mula semseter lagi tapi tak menjadi ketika pertengahan semester , apa kes ?! Takpelah mungkin ini pengajaran bagi diriku , kawan-kawan yang lain good luck .=) 




8 comments:

Malaysian Boy said...

kdg2 kita gagal, kita cuba,gagal lagi,cuba lagi tapi tetap gagal dan kita msih mencari mana salah kita, akhirnya kita menyerah kalah. mungkin sebab niat.kita niat salah.mungkin.

Asri ali gur said...

teruskan usaha anda

Unknown said...

kadang2 Allah dtgkn petir dan kilat sehingga kita tercari2 dimana matahari...rupa2nyer Allah berikn kita pelangi...Allah juga dtgkn ujian kerana dia rindukn rintihan kita...percayalah..ada sesuatu tuk anda yg Dia smbunyikn...sesungguhnyer ia adlh bnde yg lebih...i've been in ur situation..so i really understand..dont stop trying k...;)

FizA said...

gagal x bermakna kita gagal selamanya.. jangan putus asa k.. belajar drp kegagalan ni untuk jadi lebih baik k.. =)

Unknown said...

thanks to all sebab bagi motivasi kat diri yang lemah ini =)

Admin said...

gagal sekali bukan beerti gagal selama lama nya

H I said...

usaha lagi, :)

Mila Ahmad said...

sekarang degree mungkin igt diri dah otai tu malas belajar tu asik berangan je hoHOho...sekali gagal tidak bermakna selamanya gagal ekut apa kata anda, apa yang anda mahukan chill oke ^_____________^

++++-----++++