PenCinTA TegaR

SIMPANAN UNTUK PTPTN

Friday 30 August 2013

MERDEKA BERSAMA YANG TERCINTA.



                  Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !


       31 Ogos 2013. Buka mata , sambil teringatkan siarang langsung sempena menyambut kemerdekaan semalam . Terpesona . Sudah 56 tahun kita merdeka . Tapi masih dijajah . Haishh , ada lagi . Tapi sekarang siapa yang kisah ? Belum nak kisah lagi selagi Malaysia tak bergolak , puiii .

      Pagi sabtu 31 Ogos 2013. Lengang di atas dataran itu waktu dahulu kini sudah dipenuhi dengan orang ramai yang bergelaran di situ. Peluh-peluh menitik di antara dahi , dagu dan celah ketiak aku tak dapat dibendung lagi . Rasa macam nak lap peluh je , tapi bila tengok awek-awek litar jadi rasa macam cool. Berlagak! Haha .

" Best ke tengok perarakan?"

"Entah , jom laa . "

"Malas aku , tengok kat rumah je pun dah ok"

" Ikut kau la , aku malas nak ajak orang tak patriotik cam kau ni"

" Patriotik tak semestinya pergi perarakan"

"Tapi kalau dok dalam bilik terperap je , ada aku kisah ? Sambil mengaji takpe jugak , ini asyik dok menghayun kepala kat dinding , Black Metak wak lu "

" aaahhh , mampos aku laa"

     Memang berlagak . Abu a.k.a Abuza Black . Abuza Black tu dia gelarkan diri dia , dia kawan aku . Sumpah aku tak nak pun niat nak kenal dia , tapi tetibe wujud dalam hidup aku . Punah hidup aku 3 tahun hidup dengan dia . Munafik lebih. Hahaha . Bajet black metal sedangkan tak sedar dia tu slave je sebenarnya . Slave Allah S.W.T . =)


Nak diikutkan nak pergi perarakan , tapi macam malas lak bila takde member .

Tiba-tiba ..

"Teettt , Tettt , Tettt , Tettt , Tettt"

Bunyi mesej whatsapp masuk dari I phone 8 aku. Korang ada ? Dengki lettew . Haha .


Awek aku. =D


Cuba teka mana awek aku ? (kalau taktahu memang sah lah korang main terjah je)


MEREKA , MERDEKA , MERDEKA 


"Alamak , pukul 10 dah ke ? Alahai nak pergi perarakan apa kalau macam ni , Hehehe , takpe laa awek aku dah mesej bagi gambar-gambar dia di dataran merdeka membuatkan hati aku gembira .

Daripada melayan Abuza Black yang Black Metal kolot tu , baik aku layan kecomelan gambar gadis memakai baju hitam berebalang oren tu . heee . 

"thanks u awak" 

"welkem , nanti update dalam blog awak ye?"

" heee , okay sayang.."

"Heeeeeee..terima kaseh awak"

"Sama-sama,take care"




TAMAT.



Pesanan Cap Jari kaki : SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN KE-56 MALAYSIA KU                                               GEMILANG. =)


No comments:

++++-----++++