PenCinTA TegaR

SIMPANAN UNTUK PTPTN

Thursday 14 February 2013

VALENTINE DAY ? WAJAR KAH ?

Valentine day ?



Nak kata tentang valentine day ke dalam entry kali ini ? Alamak , ini mencabar . Memang kita digalakkan berkasih sayang sesama manusia tetapi janganlah jadikan hari Valentine ni hari yang boleh menghalalkan segalanya . Cukuplah sekadar bertepuk tampi atas dagu je . Hahaha . Baiklah merapu nanti ramai yang baca ni naik menyampah tapi takpe semua yang tulis di sini dah takde edit-edit dah , semuanya original . Sekali tulis lepas tu terus publish . Hehehe .

Valentine day ?

Okay , persoalan kembali menular . Kenapa Valentine Day nak kena wujud dalam kalendar sekarang ? Baiklah , dalam kalender islam tiada , yang ada pun cuma dalam kalender cina sahaja . Kenapa dia wujud di situ ? Sebab mereka bukan islam , so sibuklah mereka nak meraikannya . Yang kita islam ni pergi sibuk nak sambut kenapa ? Alangkah manisnya hari berkasih sayang itu adalah hari-hari . baiklah kita ambil secara positifnya di sini . Secara positifnya kasih sayang ini dapat mengeratkan hubungan sesama manusia . Contoh yang ada ialah hubungan antara mak dan anak , suami dan isteri serta datuk dan nenek . Takkan nak tunggu sampai 14 Februari baru rasa nak kasih sayang ? Kalau laki bini tu yakyah nak tunggu 14 Februari la , tiap-tiap malam pun boleh . Hahaha .

Secara negatifnya , hari valentine menggalakkan anak-anak luar nikah . perghh , jap kenapa aku rasa menaip seperti membikin satu karangan untuk SPM di mana tajuknya " Kesan-kesan Hari Valentine kepada masyarakat " . Okay aku silap . Hahaha . Tulis secara sempoi dan boleh buat orang faham sudah . Dan kena ada sedikit unsur humor dalam setiap entry . Okay , itu adalah tips daripada seorang blogger otai kepadaku . walaupun dah lama , tapi aku masih ingat lagi akan kata-kata beliau . Hehehe .

Valentine day ?




Erk , berbalik semula kepada persoalan yang di atas . Wajarkah hari valentine day yang kafir ini ? Baiklah untuk pengetahuan dan mungkin sudah ada yang tahu , valentine day ini adalah hari di mana islam jatuh di negara Sepanyol satu tempoh masa yang lalu . Wahh habis tu nak ada alasan apa lagi ? Buang je lah ke tepi Valentine day tu . Kan ? Tak gitu ? Vongok dan vavi sahaje . Hahaha .

Valentine day kalau nak diikutkan bawak banyak keburukan kat anak-anak muda . Eh anak-anak muda ? Tadi baru je baca Kosmo yang tulis pasal orang tua 60 tahun ditangkap khalwat di malam Valentine . WADAPAK ! Apa kes ? Mungkin masa remaja dulu orang tua ni kuat sangat bekerja . Dan semasa Valentine day semalam juga banyak perkara tragis terjadi .

1. Atlet Olimpik Afrika Selatan berkaki palsu tembak mati kekasih . 

2. Wanita mati ditikam kekasih ketika mandi .

3. Lelaki berusia 60 tahun ditahan dalam Ops Valentine .

Itu baru tiga sahaja , belum aku senarai banyak-banyak lagi yang berlaku . Dan mesti korang juga ada baca yang lain punya cerita kan ? Takpe masing-masing tahu tentang cerita itu takpelah . So kita kenalah katakan No to Valentine day .




Are You Ready For Valentine day ?

NO !

Are you ready for Valentine day ?

NO !

Are you ready for Valentine day ?

NO ! 

Are you ready for PRU 13 ?

YES ! Errrr .... NO !

Are you ready for PRU 13 ?

NO ! Ehhh , YES !

Are you ready for PRU 13 ?

..........................err......... lek lu !


P/S : Are you ready for Kak Ros ?

#more info for Valentine day. Klik sini .

4 comments:

Anonymous said...

hahaha.. im juz ready for any consequences. eceh!!

Zam said...

tak perlulah kan budaya velentine ni.. kan

fieda said...

tak perlu la kita nk ikut budaya barat..

inche hlovate said...

lebih baik adakan hari keluarga kan

++++-----++++