PenCinTA TegaR

SIMPANAN UNTUK PTPTN

Sunday, 21 April 2013

POLITIK BUSUK YANG JIJIK

Politik memang busuk kalau orang busuk yang masuk bertanding .
Politik memang busuk kalau cacian , hinaan , fitnah terus berleluasa .
Politik memang busuk kalau asyik memrendahkan kemampuan orang lain .
Politik sangat busuk kalau ada yang korupsi .




Politik oh Politik .


Pilihanraya ke 13 akan berlangsung 05.05.2013 .
Manifesto itu janji ke ?
Manifesti itu hanya angan-angan ke ?
Manifesto itu mungkin sebagai pemanis mulut je la ibarat meminang anak dara orang .


Tak suka bila politik dicampur aduk bersama hal agama .
Kalimah Alah .
Bible .
Kristian sebagai agama rasmi .
Menghina ulama .
Macam-macam .
Politik memang busuk !

Politik oh politik .



Susah nak cari politik yang suci sekarang ni .
Di negara islam sekalipun pemimpin penuh dengan dunia korupsi yang tersendiri .
Di Malaysia ?
Entah lah , susah nak habaq (bak orang kedah kata)


Rakyat didahulukan ?
Phuii !
Rakyat ditindas lagi adalah .
Bukanlah niat aku nak mempersoalkan kerajaan sekarang ini jahat .
Tapi bukankah itu yang berlaku ?
Semakin banyak korupsi yang berlaku .
Semakin ramai yang ditindas .
Tidak sampai umur 30 tahun sudah muflis.
Di mana keadilan ?


Politik oh politik .

Seks , lucah .
Yurkss .
Ditelanjangkan dengan video-video yang sangat bahana .
Kanak-kanak 5 tahun sudah kenal apa itu video seks .
Tiru ?
Janganlah salahkan mereka jika mereka mencuba .
Ini sebabnya kebebasan video sangat berleluasa.
Padah akibat untuk anak-anak masa hadapan .



Politik oh politik .

Masih suci lagikah ?

Politik oh politik .

Masih dara lagikah ?

Politik sudah dicampur aduk dengan agama .
Sangat malu untuk membicarakan hal yang sangat tiada faedah ini .
Pangkah sahaja calon yang kita suka .
Ini MALAYSIA .
Senang cerita .
Kalau kotor lagi untuk mengira undi , tak tahu la juga .
Memang politik sangat kotor dan jijik jika itu berlaku .



Kebebasan bersuara pun tak boleh nak bebas sangat pun .
Apa salahnya televisyen ini berdiri di atas pagar sahaja .
Melindungi sebelah pihak lagi untuk mengutuk pihak yang lain .
Sokong SINAR HARIAN .
Bantah Utusan , Berita Harian , Kosmo , Harakah , Keadilan .
Bukan bantah sebab tak suka .
Tapi bantah kerana berat sebelah .
Takpe itu hak korang , yang penting jangan manipulasikan isu .


#suaramahasiswa #kalipertamamengundi #bubar #balikkampung #PAS #BN #DAP #Bebas #PAS #UMngok



P/S : kebebasan menulis pun ada had =)




1 comment:

rara_nation ;) said...

tak tau nak cakap macam mane setuju dengan pandangan awak. ==''

++++-----++++